To my

Jesteśmy teatrem dzieci, młodzieży i rodzin oraz wszystkich, którzy lubią dziecko w sobie. My też, jak dzieci, jesteśmy:

ciekawi świata
obserwujemy i słuchamy, odkrywamy, co jest ważne i poruszające, a potem przetwarzamy to w twórcze działania

otwarci
lubimy poznawać: nowych ludzi – artystów i widzów – i nowe myśli czy formy artystyczne

twórczy
naszym sposobem działania jest teatr w każdej możliwej formie: spektaklu, czytania, warsztatu, gry, wydarzenia online czy happeningu w przestrzeni publicznej

zawsze gotowi do wspólnych działań
skupiamy środowisko różnorodnych twórców i chętnie współpracujemy

Chcesz pokazać swojemu maluchowi coś nowego? Pobudzić jego emocje i wyobraźnię?

Mamy dla was spektakle w ramach Sceny Najnajów dla dzieci od 1 do 3 lat przygotowane przez specjalistów znających potrzeby i możliwości dzieci w tym wieku. Takie spektakle trwają około 30 minut, są w większości bez słów i unikają bodźców, które mogą być trudne dla najmłodszych dzieci.

Szukasz ciekawego pomysłu na rodzinne wyjście?

Z bogatego repertuaru spektakli dla dzieci w różnym wieku wybierzcie, co was najbardziej interesuje. Mamy adaptacje klasycznych baśni braci Grimm, ale też współczesnych książek dla dzieci i młodzieży lub sztuki pisane specjalnie na zamówienie teatru przez uznanych dramatopisarzy i dramatopisarki. Wszystkie przedstawienia dla młodszych widzów są tak pomyślane, żeby również ich opiekunowie znaleźli tam coś dla siebie. Macie również gwarancję, że zaskoczy was forma naszych spektakli – jeśli lubicie malownicze, ciekawe światy, to Miniatura jest zdecydowanie dla was.

Chcesz zrobić coś twórczego ze swoją rodziną albo szukasz pomysłu na nietypową, kreatywną lekcję dla swoich uczniów?

Nasz pracowity Zespół Edukacji co chwilę wymyśla nowy edukacyjny projekt albo warsztat. Mamy stały cykl warsztatów Akademia Miniatury dla dzieci i młodzieży podzielonych na różne grupy wiekowe, ale też wiele innych warsztatów dla dzieci, młodzieży, rodzin, klas i nauczycieli. Można też poprosić o specjalny warsztat dla grupy osób, wspólnie ustalimy termin i na pewno coś ciekawego wymyślimy.

A może nie możesz pojawić się u nas osobiście, ale szukasz ciekawych propozycji dla dzieci online lub chcesz wziąć udział w e-warsztatach?

Cały czas szukamy różnych form dla teatru w internecie. Robimy słuchowiska (możecie ich posłuchać na Spotify Uchosfera Miniatury), serial lalkowy („Papety: z ostatniej chwili”), cykl teatralno-psychologiczny o emocjach (E-mocje), piszemy o teatrze i literaturze dla dzieci i młodzieży. Jesteśmy na Facebooku, Instagramie i YouTubie pod hasłem Teatr Miniatura. Większość materiałów jest dostępna bezpłatnie. Prowadzimy też warsztaty artystyczne online na platformach e-learningowych (Teams, Zoom etc.) dla grup z całej Polski, a czasem nawet z zagranicy.

Zajrzyjcie do zakładki REPERTUAR i znajdźcie coś dla siebie!

Na zdjęciu wszyscy pracownicy teatru

Dyrekcja i zespół artystyczny

Na zdjęciu jest młody mężczyzna siedzący na zielonym dachu, w tle widać kominy innych budynków

Michał Derlatka

dyrektor naczelny i artystyczny

Reżyser teatralny, aktor, lalkarz, od września 2019 roku dyrektor naczelny i artystyczny Teatru Miniatura. Pochodzi z Trójmiasta. Ukończył wydziały: aktorski (PWST Wrocław) oraz reżyserii teatralnej (PWST Kraków/Wrocław), studiował też reżyserię i dramaturgię w Hiszpanii (Institut del Teatre, Barcelona). Specjalizuje się w przedstawieniach teatru formy i teatru młodego widza. Stypendysta MKiDN, wyróżniany i nagradzany lokalnie i ogólnopolsko. Ma na koncie ponad pięćdziesiąt realizacji teatralnych (nie licząc realizacji niemal trzydziestu czytań performatywnych) w Polsce, Hiszpanii, Czechach, na Słowacji; pracował po polsku, czesku, słowacku, francusku, hiszpańsku, katalońsku i angielsku.

Młoda kobieta na rowerze

Celina Zboromirska-Bieńczak

zastępczyni dyrektora

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie – Filologia Polska, specjalność teatrologia oraz podyplomowych studiów Zarządzanie Kulturą na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej.

Bezpośrednio po ukończeniu studiów pracowała w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku, gdzie za dyrekcji Macieja Nowaka wyprodukowała ponad 20 przedstawień teatralnych, współpracując m.in. z Anną Augustynowicz, Krzysztofem Babickim, Pawłem Demirskim, Grzegorzem Wiśniewskim, Michałem Zadarą.

W 2009 roku została zatrudniona w Europejskim Centrum Solidarności, gdzie jako kierowniczka projektów obywatelskich była odpowiedzialna za realizację wydarzeń kulturalnych, społecznych, edukacyjnych, m.in. corocznych obchodów podpisania Porozumień Sierpniowych, festiwali All About Freedom Festival i Solidarity of Arts, instalacji artystycznych. Była jedną z głównych koordynatorów programu otwarcia siedziby ECS w sierpniu 2014 roku. W 2015 roku została odznaczona Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze – Gloria Artis.

W latach 2016-2018 zastępczyni dyrektora w Operze Bałtyckiej w Gdańsku, odpowiadała za sprawy administracyjno-organizacyjne, promocję i wizerunek teatru, a przede wszystkim za zbudowanie i wdrożenie oferty edukacyjnej dla szerokiej grupy odbiorców od niemowlaków po seniorów.

Od 2018 do stycznia 2020 zastępca dyrektora w Biurze Prezydenta ds. Kultury w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.

Od lutego 2020 zastępca dyrektora w Miejskim Teatrze Miniatura, zajmuje się nadzorem nad działaniami edukacyjnymi, promocyjnymi i sprzedażowymi, pracą impresariatu oraz działu techniczno-gospodarczego.

Młoda kobieta w sukience stoi na tle gdańskich budowli

Agnieszka Kochanowska

kierowniczka literacka

Absolwentka teatrologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, od kwietnia 2020 roku kierowniczka literacka Miejskiego Teatru Miniatura w Gdańsku i jego rzeczniczka prasowa. Współautorka i autorka scenariuszy do spektakli, w Teatrze Miniatura do „Brzydkiego kaczątka”, „Siedmiu krasnoludków”, „Magicznych świąt Malwiny”, „Co u diabła” (Nagroda Teatralna Miasta Gdańska) i „Atlas wysp odległych”, okazjonalnie tłumaczka, m.in. wystawionej w Miniaturze „Błękitnej planety” Andriego Snæra Magnasona. Autorka książek dla dzieci „Malwina ratuje święta”, „Jak się tu znaleźliśmy” (wyróżnienie w kategorii literackiej konkursu Książka Roku 2022 Polskiej Sekcji IBBY) i „Zmień się!”. Uczestniczka Forum Dramaturgicznego przy Instytucie Adama Mickiewicza i Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego. W latach 2009–2013 recenzentka teatralna czasopisma Narodowego Instytutu Audiowizualnego dwutygodnik.com.

W Miniaturze zajmuje się programowaniem, współpracą z mediami, redakcją publikacji i materiałów promocyjnych, marketingiem online, aplikacjami o granty, czasem koordynacją wydarzeń. Jest pomysłodawczynią programu rezydencji artystycznych Sztuka się Robi dla twórców zajmujących się teatrem dla dzieci i młodzieży. Szczególnie zainteresowana tematem rozwoju publiczności, uczestniczyła m.in. w kursie British Council i The Audience Agency Cultural Skills Academy: Developing Audiences (2016) oraz dwóch edycjach letniej szkoły międzynarodowego projektu ADESTE+ (Change within Change. Re-examining the role of the cultural organisation and its relationship with the public 2020, From audience to people 2021).

Młoda dziewczyna z długimi blond włosami siedzi w kucki na dachu, w tle widać stoczniowy dźwig

Magdalena Bednarek

aktorka

Absolwentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, filii w Białymstoku, którą ukończyła uzyskując dyplom w 2021 roku. W 2020 roku otrzymała wyróżnienie na 38. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi za rolę w spektaklu dyplomowym „PandemiJa” w reżyserii Agaty Biziuk-Brajczewskiej.

Z Teatrem Miniatura współpracuje od 2021 roku. Spektakl „Tonja z Glimmerdalen”, w którym zagrała główną rolę, zdobył Grand Prix 26. edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK DZISIAJ w październiku 2022 roku. W 2023 roku nominowana do Pomorskiej Nagrody Artystycznej w kategorii Pomorska Nadzieja Artystyczna za wyraziste – pokazujące wachlarz umiejętności – kreacje stworzone w Miejskim Teatrze Miniatura w Gdańsku w spektaklach: „Tonja w Glimmerdalen”, „Zmień się” oraz „Momo”. Zagorzała miłośniczka czarnej kawy, psów i gier video.

Młody mężczyzna siedzi na metalowej altance

Jakub Ehrlich

aktor

W 2005 roku ukończył Akademię Teatralną im. A. Zelwerowicza w Warszawie na Wydziale Lalkarskim w Białymstoku. Z Teatrem Miniatura związany od 2006 roku. Do jego najważniejszych ról należą: Romeo w „Romeo i Julii” w reż. M. Ehrlicha, Andres w „Poobiednich igraszkach” w reż. J. Gierczaka, Brimir w „Błękitnej planecie” w reżyserii E. Johannessona, Stanisław Zrałek w „Taśmach gdańskich” w reż. W. Zrałka-Kossakowskiego, Rotgier de Löwe w „Krzyżakach” w reż. J. Roszkowskiego. Występuje również w serialach telewizyjnych („Na Wspólnej”, „Na dobre i złe”, „Sąsiedzi”) i filmach („Czarny czwartek. Janek Wiśniewski padł”, „Job, czyli ostatnia szara komórka”). Zajmuje się też reżyserią, ma na swoim koncie siedem realizacji, w tym m.in. „Mamy problem” Sz. Jachimka, „Na pełnym morzu” S. Mrożka, „Prorok Ilja” T. Słobodzianka.

Młoda dziewczyna z czarnymi włosami i w czarnej sukience

Magdalena Gładysiewicz

aktorka

Absolwentka aktorstwa na Wydziale Lalkarskim w Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia na rok akademicki 2020/2021. Za rolę dyplomową w spektaklu ,,Golem” w reż. Konrada Dworakowskiego otrzymała wyróżnienie na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. Na dużej scenie zadebiutowała w spektaklu „Lalka” w reż. Piotra Ratajczaka w Teatrze Współczesnym w Szczecinie. Od 2019 roku związana z projektem Teatr na faktach w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu. W sierpniu 2021 roku za swój pierwszy performance „To nie miejsce i czas na samotność” wraz z Moniką Reks otrzymała Grand Prix na Imagination Festiwal. Z Teatrem Miniatura współpracuje  od 2021 roku. Za rolę w spektaklu „Co u diabła” otrzymała wyróżnienie honorowe na Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Lalek KLASYKA OD-NOWA w Będzinie.

Pasjonatka trekkingu, wspinaczki, sztuk wizualnych i designu. Członkini klubu zdobywców Korony Gór Polski.

Młoda kobieta z czarnymi włosami w czarnym t-shircie

Agnieszka Grzegorzewska

aktorka

W 2001 roku ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. L. Solskiego w Krakowie na Wydziale Lalkarskim we Wrocławiu. Z Teatrem Miniatura związana od czasu debiutu w roli Ochmistrzyni w spektaklu „Szewczyk Dratewka” w 1999 roku.
Najważniejsze role: Królowa Mórz w „Podróżach Guliwera” w reż. K. Jakóbczyk, Markus, przyjaciel Lulejki w „Pierścieniu i róży” w reż. A. F. Rozhina, Czerwony Kapturek w „Czerwonym Kapturku” w reż. W. Wolańskiego, czarownica Parra w „Dzikich łabędziach” w reż. K. Jakóbczyk, Księżna w „Alicji w Krainie Czarów” w reż. J. J. Połońskiego.

Wysoka młoda kobieta w czarnej bluzce i czarnych spodniach

Edyta Janusz-Ehrlich

aktorka

W 2007 roku ukończyła Akademię Teatralną im. A. Zelwerowicza w Warszawie na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Z Teatrem Miniatura związana od 2006 roku. Stworzyła tu wiele znakomitych ról, m.in. Danusi/Jagienki w spektaklu „Krzyżacy” w reż. J. Roszkowskiego, za którą dostała wyróżnienie aktorskie podczas 28. Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów Lalek w Opolu w maju 2017 roku czy rolę Wróżki w „Pinokiu” w reż. P. Szkotaka, za którą otrzymała Nagrodę Teatralną Miasta Gdańska w 2020 roku. Inne ważne role to: Kasieńka w „Kasieńce” w reż. Anny Wieczur-Bluszcz, Hulda w „Błękitnej planecie” w reż. E. Johannessona, Julia w „Romeo i Julii” w reż. M. Ehrlicha, Mordena w „Dzikich łabędziach” w reż. K. Jakóbczyk.

W 2013 roku w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich zrealizowała bardzo dobrze przyjęty autorski spektakl muzyczny „Karakonia. Pieśni według Schulza”. Spektakl „Monologi waginy”, który współtworzyła w czasie studiów lalkarskich, otrzymał pierwszą nagrodę w dziedzinie teatru Międzynarodowego Festiwalu Działań Teatralnych i Plastycznych Zdarzenia w Tczewie. Poza aktorstwem jej drugą pasją jest śpiewanie. W 2020 roku reżyserowała cykl minispektakli na podstawie współczesnej literatury dla dzieci w ramach cyklu online E-mocje wspomagającego rozwój emocjonalny dzieci przy wykorzystaniu teatru i literatury. W 2021 roku razem z Jakubem Ehrlichem wyreżyserowała spektakl sensoryczny dla dzieci od 1 do 3 lat „To tu to dom”. Jej samodzielnym debiutem reżyserskim było „Zmień się!” na podstawie sztuki Agnieszki Kochanowskiej w 2022 roku.

Młoda kobieta stoi po kolana w morzu i chlapie w stronę kamery

Wioleta Karpowicz

aktorka

Ukończyła Akademię Teatralną w Warszawie na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Z Teatrem Miniatura związana od 2009 roku. Na tych deskach zagrała swój drugi dyplom („Doktor Dolittle i przyjaciele – wersja II” w reż. K. Szachnowskiego). Laureatka IX Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie, gdzie zdobyła wyróżnienie aktorskie („Nie strzelajcie do pianistki” w reż. J. Wójcickiego). W Miniaturze grała i gra w spektaklach: „Doktor Dolittle i przyjaciele”, „Pchła Szachrajka”, „Dziadek do orzechów”, „Cicha noc”, „Dzikie łabędzie”, „Alicja w Krainie Czarów”, „Piotruś Pan”, „Szalone zoo”, „Tygrys tańczy dla Szu-hin”, “Tajemnica diamentów”, “Tajemnica kina”, “Poobiednie igraszki”, “Brzydkie kaczątko”, “Błękitna planeta” i “Remus”. Prowadzi również warsztaty teatralne i reżyseruje spektakle dziecięce. Prowadząca grupy aktorskiej oraz reżyserka finałowego spektaklu “Kop-ciuszek. Wrzeszcz na to!” podczas “Lata w teatrze” w Miniaturze w 2012 roku.

Młody mężczyzna leży oparty w dużej czerwonej rurze

Piotr Kłudka

aktor

Ukończył Szkołę Aktorską SPOT w Krakowie. W latach 1998‒2005 pracował w Teatrze Dzieci Zagłębia im. Jana Dormana w Będzinie. Z Miejskim Teatrem Miniatura związany od 2005 roku.

Do jego najważniejszych ról należą: Albin w Ślubach panieńskich w reż. Czesława Stopki, Tamino w Czarodziejskim flecie w reż. Anny Proszkowskiej, Miles Hendon w Księciu i żebraku w reż. Arkadiusza Klucznika, Tybalt w Romeo i Julii w reż. Marcina Ehrlicha, Pan Gąsienica i Kapelusznik w Alicji w Krainie Czarów w reż. Jerzego Jana Połońskiego, Willem Ruijbroeck w Fahrenheicie w reż. Michała Derlatki, role w spektaklu Każdy przyniósł, co miał najlepszego w reż. Marka Branda, Cezary Nakręcony w Błękitnej planecie w reż. Erlinga Johannessona, Blaszany Drwal w Czarnoksiężniku z Krainy Oz w reż. Arkadiusza Klucznika, Beppo w Momo w reż. Leny Frankiewicz.

Od kilkunastu lat prowadzi warsztaty teatralne dla dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych. Współpracował między innymi z Ośrodkiem Kultury w Będzinie, Wojewódzką i Miejską Biblioteką Publiczną w Gdańsku (Filia nr 9), Domem Pomocy Społecznej w Sopocie oraz Gminną Biblioteką Publiczną w Pszczółkach. W  latach 2017‒2021 był instruktorem teatralnym w Stowarzyszeniu Kulturalno-Edukacyjnym MOST w Gdańsku. Współautor scenariusza słuchowiska WWW, czyli Wirtualna Wigilia Wiśniewskich zrealizowanego dla Radia Gdańsk, nominowanego do Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej Dwa Teatry, współautor scenariuszy i współreżyser spektakli Jasiek i Małgośka, czyli uważaj robaczku oraz Z pamiętnika chomika zrealizowanych w Miejskim Teatrze Miniatura w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich. Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska w 2017 i 2023 roku, w 2017 roku wyróżniony honorową odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej.

Młody, wysoki chłopak balansuje na tle kolorowej ściany

Kamil Marek Kowalski

aktor

W 2023 roku ukończył Akademię Sztuk Teatralnych im. L. Solskiego w Krakowie na Wydziale Lalkarskim we Wrocławiu. Zadebiutował w spektaklu Co u diabła na podstawie baśni braci Grimm w reżyserii Michała Derlatki w 2021 roku. Za rolę w tym spektaklu otrzymał nagrodę aktorską na Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Lalek KLASYKA OD-NOWA w Będzinie. W Teatrze Miejskim Miniatura można go również zobaczyć m.in. w Tonji z Glimmerdalen Karoliny Maciejaszek, Momo Leny Frankiewicz, Przypływie Alicji Morawskiej-Rubczak oraz Zmień się! Edyty Janusz-Ehrlich.

Mężczyzna w średnim wieku ubrany w kolorowy sweter stoi boso na łące

Jacek Majok

aktor

Aktor Miejskiego Teatru Miniatura od 1996 roku. Jako adept zaczął pracę aktora w Teatrze Lalki i Aktora w Łomży. W 1995 roku otrzymał dyplom aktorski w ramach egzaminu eksternistycznego przed komisją ZASP. W Teatrze Miniatura zagrał między innymi w spektaklach: „Piotruś Panu” w reż. J. J. Połońskiego i J. Stańka (Kapitan Hak), „Każdy przyniósł, co miał najlepszego” w reż. Marka Branda (Rudolf Zasławski), „Remus” w reż. R. Brzyka (Czernik), „Thermidor roku 143” w reż. L. Raczaka (Hitlerowiec), „Romeo i Julia” w reż. M. Ehrlicha (Merkucjo). Brał również udział w kameralnych produkcjach niezależnych: „Słowo o Jakubie Szeli” (monodram), „Kręgle” i „Niedźwiedź” w reż. Marka Branda.

Starsza kobieta w zielonym turbanie i zielonej sukience na tle drzewa

Hanna Miśkiewicz

aktorka

Dyplom aktora dramatu Ministerstwa Kultury i Sztuki w Warszawie. Pracowała w Teatrze Ziemi Pomorskiej w Grudziądzu, Państwowym Teatrze im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie i Miejskim Teatrze im. Witolda Gombrowicza w Gdyni. Z Teatrem Miniatura związana od 1998 roku. Ma na koncie koło 150 premier, z tego 117 w Miniaturze. Jej najważniejsze role to m.in. Pestka w „Kopciuchu” Głowackiego, Klara w „Zemście” Fredry, Księżniczka w „Świniopasie” Andersena, Lisa w „Dzieciach z Bullerbyn” Lindgren, Wredziszewska w „Kamienicy” Jędrzejewskiej-Wróbel, Niania/Duch Matki w „Dzikich łabędziach” Andersena oraz Jagiełło w „Krzyżakach” Sienkiewicza.

W 2021 roku otrzymała brązowy medal Gloria Artis za zasługi w dziedzinie kultury, a we wrześniu 2023 roku złotą odznakę za zasługi Związku Sybiraków (“Ślady” na podstawie wspomnień kaszubskich zesłańców na Sybir).

Współpracowała z Państwową Szkołą Baletową w Gdańsku (zajęcia interpretacji muzyczno-ruchowych), Gdańskim Liceum Społecznym (zajęcia wiedza o teatrze), Szkoła Policealna Pracowników Służb Społecznych (zajęcia terapeutyczne poprzez teatr z osobami z zespołem Downa i schizofrenią). Brała udział w wielu wydarzeniach performatywnych, pracowała przy dubbingu w filmach rysunkowych dla dzieci, słuchowiskach radiowych, serialach telewizyjnych („Radio Romans”, „Sąsiedzi”, „Lokatorzy”, „Sloborn” – produkcja niemiecka). Od 1990 roku członkini Związku Artystów Scen Polskich, działa w gdański zarządzie oddziału.

Starsza kobieta z długimi brązowymi włosami stoi na tle starej kamienicy z graffiti

Jadwiga Sankowska

aktorka

Ukończyła Akademię Teatralną w Warszawie na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Całe swoje życie zawodowe związała z Miejskim Teatrem Miniatura, w którym zagrała blisko 60 ról u takich reżyserów jak Piotr Tomaszuk, Andrzej Rozhin czy Remigiusz Brzyk. W Teatrze Telewizji brała udział w spektaklach „Słowik” H. Ch. Andersena i „Fahrenheit” A. Czerwińskiej-Rydel. Ma na swoim koncie również role radiowe.

Jest wszechstronną artystką – gra na skrzypcach, jest artystką-plastykiem (malarstwo, tkanina artystyczna, pastel), należy do Związku Polskich Artystów Plastyków, brała udział w licznych wystawach zbiorowych i indywidualnych.

Mężczyzna, któremu na ramieniu siedzi nieduży pies

Krystian Wieczyński

aktor

Pochodzi z Brodnicy. Tam zaczął przygodę z teatrem w liceum, w 1992 roku, w dzisiejszym Teatrze Wiczy, z którym zrealizował większość tytułów. W latach 2001–2017 instruktor ds teatru Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury w Toruniu, gdzie zajmował się również cyrkiem. W 2015 roku zdał egzamin eksternistyczny na aktora dramatu ZASP. W latach 2006–2010 aktor Teatru Biuro Podróży z Poznania. Od 2012 gościnnie, a od 2018 w stałym zespole Miejskiego Teatru Miniatura w Gdańsku.

Współpracował m.in. z Romualdem Wiczą-Pokojskim, Pawłem Szkotakiem, Lechem Raczakiem, Remigiuszem Brzykiem, Agnieszką Korytkowską-Mazur, Tomaszem Kaczorowskim, Arkadiuszem Klucznikiem, Jackiem Głombem, Maciejem Gorczyńskim.

Współtwórca i realizator wielu projektów kulturalnych, edukacyjnych i artystycznych. Laureat m. in. głównej nagrody aktorskiej za rolę w spektaklu „Sezon w piekle” Teatru Wiczy na Łódzkich Spotkaniach Teatralnych w 1996 roku, nagrody II stopnia Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego za działalność na polu teatru w 2003 roku, Kujawsko-Pomorskiej Nagrody Filmowej Flisak Tofifest za wkład w rozwój filmu w regionie w 2007 roku, Krawata Kultury portalu kulturalnytorun.pl w dziedzinie film/teatr w 2011 roku. Stypendysta Prezydenta Miasta Torunia w dziedzinie cyrku młodzieżowego w 2005 roku.

Starszy mężczyzna z ogoloną głową w szarej marynarce stoi na tle starych kamienic

Andrzej Żak

aktor

W 1988 roku ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Warszawie na Wydziale Lalkarskim w Białymstoku. Od tego czasu pracował w Teatrze Baj w Warszawie, Teatrze Miejskim w Gdyni i Miejskim Teatrze Miniatura w Gdańsku.

Zagrał ponad 80 ról, m.in. rolę Czorta w słynnym spektaklu Miniatury „Turlajgroszek” w reżyserii Piotra Tomaszuka, który zdobył wiele nagród (m.in. Fringe First Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego w Edynburgu w 1993 roku). Współpracował z takimi reżyserami jak Adam Hanuszkiewicz, Waldemar Śmigasiewicz i Jarosław Kilian. Grał role epizodyczne w serialach „Sąsiedzi”, „Lokatorzy”, „Trzy szalone zera”, „Pierwsza miłość”, „Barwy szczęścia”. W Teatrze Telewizji brał udział w spektaklach „Turlajgroszek” T. Słobodzianka i P. Tomaszuka, „Słowik” H. Ch. Andersena, „Księga Krzysztofa Kolumba” P. Claudela i „Fahrenheit” A. Czerwińskiej-Rydel.

Jego pasją jest fotografia przyrody. Brał udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych i indywidualnych, jego zdjęcia znajdują się również z kolekcjach kolekcjonerskich w Chicago, Sidney i Londynie.

Magdalena Żulińska

aktorka

W 2008 roku ukończyła Akademię Teatralną w Warszawie na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Z Teatrem Miniatura związana od dyplomowej roli w „Pinokiu” w reż. Jacka Malinowskiego w 2008 roku. Od tej pory zagrała tutaj wiele cenionych ról, m.in. Koraliny w „Koralinie” w reż. W. Fałenczaka, Wendy w „Piotrusiu Panie” w reż. J. J. Połońskiego i J. Stańka, Królewny Śpioszki w „Krainie Śpiochów” w reż. J. Malinowskiego czy Pinokia w „Pinokiu” w reż. P. Szkotaka. W 2017 roku miał premierę jej pierwszy autorski projekt teatralny – przygotowany z Piotrem Kłudką spektakl „Jasiek i Małgośka, czyli uważaj, robaczku!” – do którego wspólnie napisali scenariusz oraz zagrali główne role. W 2018 roku w duecie z Piotrem Kłudką wyreżyserowała kolejny spektakl – „Z pamiętnika chomika”.
Angażuje się w działalność edukacyjną w dziedzinie kultury, prowadząc warsztaty aktorskie i piosenkarskie w Stowarzyszeniu Teatralno-Edukacyjnym MOST.

Młody mężczyzna z krótkimi kręconymi włosami w białej koszuli i dżinsach siedzi na kamiennej kuli

Piotr Srebrowski

aktor (współpraca)

W 2010 roku ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. L. Solskiego w Krakowie na Wydziale Lalkarskim we Wrocławiu. Z Teatrem Miniatura współpracuje od 2011 roku. Najważniejsze role: Piotruś Pan w „Piotrusiu Panu” w reż. J. J. Połońskiego i J. Stańka. Orestes w “Obywatelce El” w reż. E. Ignaczak, teatr Stajnia Pegaza.

Wojciech Stachura

aktor (współpraca)
Aktor-lalkarz, absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza na Wydziale Sztuki Lalkarskiej, od 2014 r. w zespole Teatru Miniatura w Gdańsku. Ma na swoim koncie wiele wyróżnianych przez krytyków i widzów ról. Aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym Gdańska, współpracując z różnymi instytucjami, m.in. Filharmonią Bałtycką, Operą Bałtycką, Instytutem Teatralnym im. Z. Raszewskiego oraz teatrami w Niemczech, gdzie reżyseruje spektakle lalkowe. Prowadzi dzałalność warsztatową i edukacyjną dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych. W 2020 r. Wojciech Stachura otrzymał Nagrodę Prezydent Miasta Gdańska w Dziedzinie Kultury. W 2021 r. Wojciech Stachura otrzymał Nagrodę Teatralną Marszałka Województwa Pomorskiego za rolę Androida Bouiego w „Kosmitach” J. Krofty, Inżyniera w „Betonie” M.Derlatki oraz Ryszarda Papeta w „Papetach z ostatniej chwili”, był nominowany do Pomorskiej Nagrody Artystycznej w kategorii „nadzieja”, oraz w plebiscycie Gazety Wyborczej „Sztormy” za rolę, spektakl BETON oraz serial „Papety z ostatniej chwili”. Stypendysta miasta Gdańska w 2021 w dziedzinie kultury.
Stypendysta Marszałka Województwa Pomorskiego w 2022, laureat nagrody POLUNIMA dla najbardziej obiecującego aktora lalkarza pokolenia 2022, laureat nagrody za rolę i scenografię w Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Sztuki Współczesnej 2022.

Zofia Bartoś

aktorka (współpraca)

Aktorka, ukończyła z wyróżnieniem prestiżowy program dyplomowy w Lee Strasberg Theatre and Film Institute w Nowym Jorku. Tam też studiowała w Michael Howard Studios, a wcześniej w Łodzi, na wydziale aktorskim Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej.

Ukończyła kursy technik aktorskich między innymi w L’école du Jeu w Paryżu czy Kulturbrauerei w Berlinie. Jest aktywnym członkiem związku zawodowego aktorów filmowych i telewizyjnych Screen Actors Guild – American Federation of Radio and Television Artists. Posiada dyplom specjalisty od walk scenicznych wydany przez Stowarzyszenie Amerykańskich Reżyserów Walk SAFD w 2008 r.

Wraz z grupą nowojorskich artystów założyła Fixitsolife Theatre Company, zrzeszającą wówczas m.in. Anatola Yusef, Danielę Ruah, Christiane Seidel oraz Francesco Campari. Pracowała z takimi reżyserkami jak Young Jean Lee, Polina Klimovitskaya czy Lear de Bessonet w teatrach głównego nurtu (np. The Public Theater na Manhattanie) i znanych instytucjach poszukiwań twórczych (np. Leimay Cave na Brooklynie). Adeptka techniki pracy ciałem Kinetic Mind Technique.

Wokalistka zespołu Alfah Femmes.

Samodzielne stanowiska pracy

Monika Wróblewska

asystentka dyrektora naczelnego i artystycznego 58 341 01 23 lub 695 368 700

Wanda Matczuk-Szmidt

koordynatorka pracy artystycznej 601 958 185

Dział Finansowo-Kadrowy

Aleksandra Brylowska

główna księgowa 58 345 20 81

Karolina Zaremba

specjalistka ds. księgowości, kasjerka

Agnieszka Kummer

specjalistka ds. kadr i płac

Izabela Sobieraj

specjalistka ds. księgowości

Dział Literacki

Agnieszka Kochanowska

kierowniczka literacka, rzeczniczka prasowa 885 770 826

Dorota Barczak-Perfikowska

specjalistka ds. literackich i organizacji wydarzeń 724 962 000

Justyna Sawicka

specjalistka ds. literackich i organizacji wydarzeń 601 710 850

Dział Promocji i Sprzedaży

Agnieszka Gliwińska

kierowniczka 601 958 184

Maria Mućk

specjalistka ds. promocji i sprzedaży, kasjerka 601 628 377

Aleksandra Lewandowska

specjalistka ds. promocji i sprzedaży, kasjerka 601 628 377

Patrycja Telesińska

specjalistka ds. promocji i sprzedaży, kasjerka, specjalistka ds. dostępności 601 628 377

Elżbieta Krygowska

koordynatorka obsługi widza

Zespół Edukacji | Edukacja do Kultury. Gdańsk

Monika Tomczyk

pedagożka teatru, specjalistka ds. edukacji i organizacji wydarzeń 885 780 204

Adam Gibki

specjalista ds. edukacji i organizacji wydarzeń 885 780 204

Marta Jankowska

specjalistka ds. edukacji i organizacji wydarzeń 885 780 204

Anna Żukowska

specjalistka ds. edukacji i organizacji wydarzeń 885 780 204

Zespół Impresariatu

Aleksandra Książkiewicz

specjalistka ds. impresariatu, producentka 691 027 899

Marceli Kulesz

specjalista ds. impresariatu

Dział Gospodarczo-Techniczny

Patryk Wąsowicz

kierownik 603 342 500

Aleksandra Szumska

kierowniczka pracowni plastycznej

Marcin Kuzior

specjalista ds. rzemiosł teatralnych

Stanisław Wojciechowski

specjalista ds. rzemiosł teatralnych

Sławomir Wymysłowski

specjalista ds. rzemiosł teatralnych, stolarz

Jowita Cieślikiewicz

elektroakustyczka

Wiesław Milimen

elektryk-oświetleniowiec

Michał Mokrzycki

elektroakustyk

Zbigniew Okęcki

brygadzista sceny

Grzegorz Czernewski

montażysta sceny

Jacek Kaczkowski

montażysta sceny

Michał Skolimowski

montażysta sceny

Iwona Witek

garderobiana

Jadwiga Kalisch

pracowniczka gospodarcza

Ignacy Kuchta

pracownik gospodarczy

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Strona www: naoko.pl & web360.pl